Down
Blogi Uutiset

InnaGrown Solu sisäpuutarhalle on myönnetty Avainlippu

Suomalaisen Työn Liitto on myöntänyt Helsingissä toimivan InnaGrow'n sisäpuutarhalle Avainlippu-tunnuksen osoituksena Suomessa valmistetusta tuotteesta.

Juha Laitinen

Toimitusjohtaja, partner

Suomalaisen Työn Liitto on myöntänyt Helsingissä toimivan InnaGrow’n sisäpuutarhalle Avainlippu-tunnuksen osoituksena Suomessa valmistetusta tuotteesta. 

Avainlippu on merkki suomalaisesta työstä. Merkki voidaan myöntää tuotteelle, joka on valmistettu Suomessa. Lisäksi suomalaisten kustannusten osuus tuotteen omakustannusarvosta, eli kotimaisuusasteen on oltava vähintään 50 prosenttia. Laskelmassa otetaan huomioon kaikki tuotteeseen kohdistuvat kustannukset. 

Avainlippu edustaa tärkeitä arvojamme

– Haimme Avainlippu-tunnusta, koska tiedämme sen olevan uskottavuutta lisäävä elementti tunnettuuden rakentamisessa. Avainlippu edustaa InnaGrow:lle tärkeitä arvoja kuten kotimaisuutta ja vastuullisuutta. Kannamme isoja korsia kestävän kehityksen kekoon, sillä tuotteemme lisää erityisesti tulevien sukupolvien ymmärrystä ekosysteemin toiminnasta ja sen herkkyydestä. Hoivaympäristön arkeen tuotteemme tuo luontaisen virikkeen. Missiomme on luoda positiivista kierrettä ja mielestämme Avainlippu puhuu erinomaisesti samaa kieltä tämän tehtävän kanssa.

Avainlippu-merkki tunnetaan Suomessa erittäin hyvin. Suomalaisen Työn Liiton tutkimuksen mukaan käytännössä kaikki yrityspäättäjät ja kuluttajat tuntevat Avainlipun. Suomalaisista suurin osa (75 %) on myös sitä mieltä, että Avainlippu vaikuttaa ostopäätöksiin positiivisesti ja noin puolet suomalaisista yhdistää Avainlippu-merkkiin vastuullisuuden.

Avainlippu ja kilpailukyky

Suomalaisen Työn Liiton markkinointipäällikkö Reetta Mentu toteaa, että kotimaisen tuotteen hankinta koetaan yhteiskunnallisena vaikuttamisena ja vastuullisena arvovalintana, joka edesauttaa suomalaista kilpailukykyä ja hyvinvointia.

– Kuluttajat liittävät Avainlippuun positiivisia mielikuvia kotimaisuudesta, luotettavuudesta, turvallisuudesta, vastuullisuudesta sekä työllistävyydestä. Avainlipun kautta yritykset voivat viestiä tärkeistä arvoista asiakkaille ja muille sidosryhmilleen. 92 prosenttia Avainlippua kantavista yrityksistä sanookin, että merkki tukee tuotteiden ja palveluiden myyntiä, Mentu kertoo.

Lisätietoja

Juha Laitinen, myynti- ja markkinointijohtaja, InnaGrow, 050 64924, 
juha@innagrow.fi 

Reetta Mentu, markkinointipäällikkö, Suomalaisen Työn Liitto, 050 561 5030, reetta.mentu@suomalainentyo.fi

InnaGrow on suomalainen yritys, jonka aquaponics-kiertokasvatusmenetelmään perustuva sisäpuutarha tuo luontokokemuksen hoivakoteihin, oppimisympäristöihin ja toimitiloihin ainutlaatuisella tavalla.
www.innagrow.fi 

Avainlippu on Suomessa valmistetuille tuotteille ja Suomessa tuotetuille palveluille myönnettävä alkuperämerkki. Avainlippua kantaa yhteensä noin 5000 tuotetta, tuoteryhmää tai palvelua. www.suomalainentyo.fi/yrityksille/avainlippu/

Suomalaisen Työn Liitto toimii sen puolesta, että suomalaisen työn arvostus kasvaa ja suomalainen työ menestyy. Tehtävämme on kannustaa valitsemaan työtä Suomeen. www.suomalainentyo.fi

Tarinat

Olemme mukana kuluttajien hävikkifoorumi -hankkeessa

Kuluttajaliiton koordinoima kansallinen Hävikkifoorumi pyrkii olemaan Suomen suurin ruokahävikkihanke kokoamalla […]

Blogi Uutiset

Solu sisäpuutarhasta pro gradu -tutkielma

Itä-Suomen yliopistossa toteutettiin tutkielma, jossa selvitettiin kiertokasvatusmenetelmällä toimivan Solu sisäpuutarhan […]

Blogi

Hoitajien terveiset sisäluonnosta – Attendo Siltalanpuisto

Sanna ja Titta kertovat sisäluonnon vaikutuksista Attendon Siltalanpuiston yksikkössä. Sisäpuutarhan […]

Asiakkaat Blogi